Jumalanpalvelukset

Jumalanpalveluksia vietetään sunnuntaisin ja kirkollisina juhlapyhinä. Messu on jumalanpalvelus, jossa vietetään ehtoollinen. Sanajumalanpalveluksessa sen sijaan keskitytään sanan kuuloon. Yhteisessä jumalanpalveluksessa Jumala hoitaa sanallaan ja pyhän ehtoollisen osallisuudella. Nämä synnyttävät ja hoitavat uskoa ja rohkaisevat elämään kristittynä arjen keskellä.

Jumalanpalveluksen viettää kokoontunut seurakunta. Se on yhteinen tapahtuma, jossa kaikilla mukana olevilla on omat tehtävänsä. Papit, kanttori ja suntio eivät sitä toimita. Toiset tehtävät ovat näkyvämpiä kuin toiset, kaikki hyvin tärkeitä. Kirkkoon tulevan seurakuntalaisen osuutta on osallistua ääneen lausuttaviin kohtiin, veisata virsiä sydämen pohjasta, rukoilla innokkaasti omien ja yhteisten asioiden puolesta. Saarnan kuunteleminen tarkasti ja papin puolesta rukoileminen kuuluvat myös asiaan. Joskus pääsee myös mukaan lukijaksi, kolehdin kerääjäksi, ehtoollisavustajaksi tai kuoroon laulamaan. Ilmoita kiinnostuksestasi vapaaehtoistehtäviin jollekin työntekijöistä.

Jumalanpalvelusta vietetään Puolangan kirkossa yleensä klo 10.

Puolangan kirkko