Hautojen hoito

Puolangan seurakunnan hautainhoitorahasto tarjoaa hautojen hoitopalvelua Huosiusniemen hautausmaalla. Haudan hoitosopimuksia tehdään yhdeksi ja viideksi vuodeksi. Haudanhoito maksetaan sopimuskauden alkaessa. Hoito sisältää hautasijaa kohti yhden hautabegonian ja kolme hopealehteä, kukkien kastelun, rikkaruohojen ja roskien poiston haudalta sekä kiven puhdistuksen sammaleesta. Erillisenä palveluna voi hankkia pelkän kukkien kastelun itse hankkimilleen kukille. Hautasija on yksi haudatun nimi hautakivessä. Sivukylien hautausmaille ei tehdä hautojen hoitosopimuksia.

Haudanhoitosopimuksia tehdään vain haudoille, joiden hallinta-aika on voimassa. Tarvittaessa hallinta-ajan jatkosta voidaan sopia haudanhoitosopimuksen yhteydessä. Hallinta-ajan jatkosta peritään hinnaston mukainen maksu.

Hautojen hoitosopimusten hintojen on tarkoitus kattaa hoitohautojen hoitamisesta syntyvät kustannukset sopimusajalta.

Hoitosopimukset on hyvä tehdä ajoissa keväällä. Kun haluat tehdä sopimuksen haudan hoidosta, ota yhteyttä seurakuntamestariin tai talouspäällikköön.

Hautainhoitorahaston hinnasto

Vierekkäiset hautasijat hinnoitellaan seuraavasti:

1 hautasija 2 hautasijaa 3 hautasijaa 4 hautasijaa lisähautasijat
1 vuosi 60 € 96 € 132 € 168 €  +36 €/sija