virsinumeroita

ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja,
soittakaa ja laulakaa
täydestä sydämestä Herralle" Ef.5:19

Musiikki kuuluu olennaisesti seurakunnan toimintaan osana julistustyötä. Musiikki voi tavoittaa ihmisessä jotain sellaista, mihin pelkät sanat eivät yllä. Laulut ja virret ovat rukousta - Jumalan lahjaa ja niistä on moneksi: evankeliumin eteenpäin viemiseen, rukoukseen, hiljentymiseen, perhejuhliin niin ilossa kuin surussa.

Musiikkityö näkyy useimmissa seurakunnan tilaisuuksissa, jumalanpalveluksissa, kuoroissa, kerhoissa ja kirkollisissa toimituksissa. Musiikkityö järjestää myös konsertteja ja yhteislaulutilaisuuksia.

Puolangan kirkossa on Kangasalan Urkutehtaan vuonna 1958 rakentamat urut. Niissä on 18 äänikertaa ja kaksi siirtoäänikertaa (jalkiolla). Äänikerrat jakautuvat kahdelle sormiolle ja jalkiolle. Kakkossormio on paisutuskaapissa. Kangansalan Urkutehtaan 1950-luvun soittimeksi urut poikkeavat siten, että urkujen hallinta on sähköinen, mutta soittokoneisto on pneumaattinen, lienee viimeisiä lajissaan koko maassa.

Dispositio:

Fagott 16’
Dulzian II: 17 4’
sekä yhdistimet I/P 8’, II/P 8’ ja II/P 4’

Lisäksi alakoppelit II/I, II/P, I/P, V sekä pyöritettävä jalkiopaisutin.