Kirkkokuoro

Puolangan seurakunnassa toimii aktiivinen kirkkokuoro. Kirkkokuoro on perustettu vuonna 1959, vaikkakin kirkkomusiikkitoiminta on alkanut Puolangalla jo vuonna 1952, silloisen kanttorin Einari Kropsun voimin.

Kuorossa on 17 laulajaa. Monen vuoden tauon jälkeen olemme jälleen voineet laulaa lauluja 4-äänisinä sovituksina aiemman 3-äänisten sijaan. Uusia laulajia toivotaan mukaan joukkoomme. Kuorolaulu on mukavaa, kehittää lauluääntä ja virkistää.

Puolangan kirkkokuoro talvella 2016.

Kirkkokuoro avustaa jumalanpalveluksissa, muissa seurakunnan tilaisuuksissa sekä käy ilahduttamassa vanhuksia terveyskeskuksessa ja pitää iltamusiikkitilaisuuden kirkossa keväällä ja Tapaninpäivänä.

Kirkkokuoro osallistuu aktiivisesti Kainuun kirkkomusiikkipiirin toimintaan. Kirkkomusiikkipiiri järjestää yhteisharjoituksia kolmisen kertaa vuodessa, jolloin kuorolaiset saavat laulaa vaativampia teoksia suurkuorossa. Kuoro osallistuu myös  viiden vuoden välein oleviin Kirkon musiikkijuhliin.

Kirkkokuoro kokoontuu harjoituksiin keskiviikkoisin klo 18.00-19.30.